Kuka johtaa Eduskunnan sisäistä tarkastusta tällä hetkellä? Mikä on hänen nimensä ja virkanimikkeensä? Entä hänen koulutuksensa?

Kysytty

Kuka johtaa Eduskunnan sisäistä tarkastusta tällä hetkellä?
Mikä on hänen nimensä ja virkanimikkeensä? Entä hänen
koulutuksensa?

Vastaus

Vastattu

Sisäinen tarkastus on eduskunnan kanslian muista toiminnoista riippumaton yksikkö. Se raportoi hallinnollisesti puhemiehelle ja toimintansa tuloksista kansliatoimikunnalle.

Sisäisen tarkastuksen tehtäviä hoitaa tarkastuspäällikkö.