Kuinka pitkälle taaksepäin voi löytää tietoja Hesarista? Voiko löytää esimerkiksi kuolinilmoituksen vain henkilön nimen ja syntymävuoden ja kuolin paikan…

Kysytty

Kuinka pitkälle taaksepäin voi löytää tietoja Hesarista? Voiko löytää esimerkiksi kuolinilmoituksen vain henkilön nimen ja syntymävuoden ja kuolin paikan avulla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin Sanomien verkkopalveluun sisältyvä päivän lehti ei sisällä lainkaan ilmoituksia. Päivän lehden arkisto ulottuu vuoteen 2012. Kirjastoissa käytössä olevalla ePress -palvelulla voi etsiä Helsingin Sanomien näköislehdistä myös kuolinilmoitukset esim. juuri henkilön nimen mukaan. EPressin arkisto on luettavissa kaksi kuukautta lehden ilmestymispäivästä. Pitemmältä ajalta kuolinilmoituksia voi etsiä lehden mikrofilmatusta arkistosta selaamalla lehtiä päivämäärän mukaan. Mikrofilmattuja lehtiä on Vantaan, Helsingin ja Espoon kirjastoista, http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Rb1600418__Shelsingin%20sano….

18 ääntä

Kommentit

Ilmoituksia tarkoittaa tässä kauppojen erillisiä mainoksia. Mikrofilmillä on kuva lehden jokaisesta sivusta, joten myös kuolinilmoituksista.

Miksofilmit HS:n lehdistä on myös Yliopiston kirjastossa Senaatintorin laidalla.

Miten löydän liikenneonnettomuus Helsingin ja Turun teillä vuonna 1972 saukkolassa elokuuta