Kuinka monta vuotta vanha on maapallo?

Kysytty

Kuinka monta vuotta vanha on maapallo?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksen ”Geologica: elävä ja muuttuva maapallo” (Ullman, 2009) mukaan maapallon iäksi on arvioitu noin 4,6–5 miljardia vuotta. Kun puhutaan noin kaukaisista ajoista, kovin tarkkaa aikaa ei ole mahdollista määrittää. Kyseisestä kirjasta löytyy paljon tietoa aiheesta, jos se kiinnostaa laajemmin.

12 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Laskemalla radioaktiivisten isotooppien pitoisuudet kivinäytteissä geologit ovat todenneet, että maa muodostui 4,6 (neljä ja kuusi kymmenesosaa) miljardia vuotta sitten olevasta aurinkosumusta. Mutta kuinka paljon se todella on?

GoEdit
https://www.goedit.dk/