Kuinka monta päivää ihminen voi kauimmillaan elää?

Kysytty

Kuinka monta päivää ihminen voi kauimmillaan elää?

Vastaus

Vastattu

Ihmisen elinpäiville ei ole mitään tarkkaa rajaa. Yleisesti maailman vanhempana ihmisenä on mainittu ranskalainen Jeanne Calment (1875–1997), joka eli 122 vuotta ja 164 vuorokautta. Mekaanisesti laskettuna siitä tulisi 44 694 päivää, mutta karkauspäivät lisäävät jonkin verran määrää. Luku on enemmänkin antamaan suuntaa, kuinka monta päivää vanhimmiksi eläneet ihmiset ovat olleet elossa.

On myös mahdollista, että vieläkin vanhempia ihmisiä on elänyt, mutta heistä ei ole luotettavia tietoja. Saattaa olla, että lääketieteen kehittyessä tulevaisuudessa ihmiset elävät vieläkin vanhemmiksi kuin Calment, joten hänen elinikänsä ei ole mikään ihmisen korkein mahdollinen elinikä.

Maailman vanhimmista ihmisistä löytyy tietoa Wikipedian artikkelista osoitteesta https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailman_vanhimmista_ihmisist%C3%A4.

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mukava artikkeli näin eläkeläisenä 66v.