Kuinka monta henkilöä pitää olla elokuvateatterin elokuvasalissa, että kyseinen elokuva esitetään? Jos jotain elokuvaa on tullut katsomaan vaikka vain 1-2…

Kysytty

Kuinka monta henkilöä pitää olla elokuvateatterin elokuvasalissa, että kyseinen elokuva esitetään? Jos jotain elokuvaa on tullut katsomaan vaikka vain 1-2 ihmistä, niin näytetäänkö heille kuitenkin kyseinen elokuva, vaikka elokuvasali olisi lähes tyhjä? Entä jos salissa on vain hyvin vähän ihmisiä paikalla, niin onko heidän pakko istua juuri niille paikoille, jotka lipuissa lukevat, vai saavatko he valita istumapaikkansa vapaaksi jääneistä penkeistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Finnkinolta kerrotaan, ettei mitään minimikatsojamäärää ole, vaan esitys pidetään joka tapauksessa. Finnkino omistaa noin 70 prosenttia suomalaisista elokuvateattereista. On tietysti mahdollista, että jollakin muulla teatterilla on toisenlainen käytäntö. Mikäli kysymys koskee tiettyä, jonkun muun kuin Finnkinon omistamaa teatteria, kannattaa olla yhteydessä suoraan sinne.

Lipun osoittamalla paikalla ei toki ole pakko istua, mikäli katsomossa on vapaiksi jääneitä paikkoja.