Kuinka moni Suomessa koronaan kuollut on ollut kokonaan rokottamaton versus kuinka monella on ollut ainakin yksi rokote?

Kysytty

Kuinka moni Suomessa koronaan kuollut on ollut kokonaan rokottamaton versus kuinka monella on ollut ainakin yksi rokote?

Vastaus

Vastattu

Tilastoja asiasta ei ainakaan vielä liene. Yle uutisoi huhtikuussa (28.4.2021) mm., että HUS:n alueella on yksittäisiä hoivalaitoksissa menehtyneitä ikääntyneitä rokotettuja asukkaita. Uutisen voi lukea alta:

Koronavirukseen on kuollut Suomessa myös rokotuksen saaneita ihmisiä – HUSin lääkäri: "Tiedossa on hoivalaitoksissa menehtyneitä" | Yle Uutiset | yle.fi

Toinen Ylen uutinen (9.7.2021) kertoo, että alustavan aineiston mukaan Yhdysvalloissa viime kuukausina lähes kaikki, eli 99,5 prosenttia,  koronaan kuolleista ovat olleet rokottamattomia:

Yhdysvalloissa koronarokote on pelastanut satojen tuhansien hengen – koronaan kuolleet ovat nyt lähes yksinomaa rokottamattomia | Yle Uutiset | yle.fi