Kuinka löydän tietoa naisten perusliikkumisesta? Ja keskeisiä asioita siitä kuinka se muuttuu nuoruus-vanhuus välillä? Sekä naisten omia tuntemuksia?

Kysytty

Kuinka löydän tietoa naisten perusliikkumisesta? Ja keskeisiä asioita siitä kuinka se muuttuu nuoruus-vanhuus välillä? Sekä naisten omia tuntemuksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joensuun kaupunginkirjaston aineistorekisteristä: http://jokunen.jns.fi/ löytyy seuraavia teoksia, joista saattaisi olla hyötyä:

DIECKMANN, Maijaliisa
Rohkea nainen : viisautta ja pitkää ikää.2005

KOSONEN, Ulla
Koulumuistoja naiseksi kasvamisesta. 1998

Suomalaisen naisvoimistelun jäljillä : seminaarisarja
Osa 1 ja 2. 2003, 2004

REHUNEN, SEPPO
TERVEYS JA LIIKUNTA. 1997

TERVEYSLIIKUNTA : fyysinen aktiivisuus terveyden edistämisessä / toimittajat: Mikael Fogelholm, Ilkka Vuori Helsinki : Duodecim : UKK-instituutti, 2005

HAASTEENA huomisen hyvinvointi : miten liikunta lisää mahdollisuuksia? : liikunnan yhteiskunnallinen perustelu II : tutkimuskatsaus / toimittanut Mari Miettinen. 2000

ARJEN SÄIKEET : AIKAKUVIA ARKIELÄMÄÄN, SIVILISAATIOON JA KANSANKULTTUURIIN / [TOIMITTANUT BO LÖNNQVIST]

Yliopistokirjastojen yhteisluetteloista LINDA:sta löytyi seuraavia julkaisuja:
Siren, Anu
Older women’s mobility and transportation issues [Elektroninen aineisto] : restraints and regulations, lust and splendour
Löytyy myös PDF-muodossa:
http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/kay/psyko/vk/siren/

Kallionsivu, Monika
Fyysisen aktiivisuuden muutokset leskeksi jääneillä iäkkäillä naisilla [Elektroninen aineisto]
Linkit: http://selene.lib.jyu.fi:8080/gradu/f/mkallionsivu.pdf

Liikkuva nainen : tieteen näkemyksiä naisten liikuntaharrastuksesta / toim. Teijo Pyykkönen
[Hki] : Liikuntatieteellinen seura, 1987

Aikakauslehtiartikkeleita löytyi hyvin paljon sanoilla "liikunta* "naiset" viitetietokanta ALEKSI:sta, näistä voisi olla apua:

Välipakka, Inka
Liikkuminen ja kehollisen eläytymisen taito : fyysinen pääoma sosiaalisessa toimijuudessa
Niin & näin
2005 ; (12) ; 2 ; 56-63

Warsell, Leena
Juoksemisen sietämätön keveys : liikunnan uudet arvot
Liikunta ja tiede
1988 ; (25) ; 5 ; 238-239

Lisää aiheeseesi sopivia artikkeliviitteitä voi etsiä kirjaston koneella ALEKSI:sta ja ARTO:sta, jolloin voit itse käydä läpi ja katsoa, mitkä olisivar relevantteja.