Kuinka kauan näkyy 90-luvulla saadut myöhästymismaksut?

Kysytty

kuinka kauan näkyy 90-luvulla saadut myöhästymismaksut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa kirjaston peruskäyttö on maksutonta. Jos kuitenkin kirjaston aineisto palautetaan myöhässä, perittävät myöhästymismaksut ovat joulukuussa -01 seuraavat Laina / päivä: aikuiset 0,50 mk (0,08 €), enintään 30 mk (5,05 € ) Video ja CD-ROM / päivä / tallenne; 4 mk (0,67 €) / päivä, aikuiset ja lapset; enintään 60 mk (10,09 € ) / tallenne.

Mahdollisesti kertyneet myöhästymismaksut tai muut kirjastossa perittävät maksut säilyvät asiakaskirjanpidossa, samassa järjestelmässä ovat niin Helsingin-, Espoon-, Vantaan kuin Kauniaisten kaupunginkirjasto. Helsingin kaupunginkirjaston käyttösääntöjen mukaiset kirjastossa perittävät maksut löytyvät tarkemmin osoitteesta http://pandora.lib.hel.fi:6080/hs/solution/h23/q110.htm#maksut

1.1.2002 alkaen kirjastoissa perittävät maksut muuttuvat Euroon siirtymisen myötä. Tämän lisäksi Helsingin-, Espoon-, Vantaan kuin Kauniaisten kaupunginkirjastot yhdenmukaistavat kirjastoissa perittävät maksut. Ensi vuonna Helsingin kaupunginkirjaston perintä ulkoistetaan, jonka jälkeen kirjastomaksujen perintää hoitaa perintätoimisto. Kirjaston käyttösääntöjen mukaan kirjastokortin haltija on vastuussa kaikesta kortillasi lainatusta aineistosta ja kertyneistä maksuista. Lisätietoja ja ajantasaisen tiedon asiakaskirjanpidon tilanteesta saa lähikirjastosta tai suoraan Pääkirjaston perinnästä numerosta 09-31085307.