Kuinka kauan kirjoja saa pitää lainattuna?

Kysytty

Kuinka kauan kirjoja saa pitää lainattuna?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastojen käyttösääntöjen (15.5.2008) mukaan kirjastoaineiston yleinen laina-aika on neljä viikkoa eli 28 vuorokautta, mikä koskee mm. suurinta osaa kirjastojen kirjoista.

Poikkeuksia yleisestä laina-ajasta:
Bestseller-aineiston, DVD-levyjen ja videokasettien laina-aika on seitsemän vuorokautta, samoin kysytyimpien musiikki cd-levyjen laina-aika voi olla seitsemän vuorokautta. Bestseller-aineestoon valitaan lähinnä kysytyimmistä ja varatuimmista uutuuksista joitakin kappaleita pikalainoiksi joissakin kirjastoissa.

Pääkaupunkiseudun ulkopuolelta kaukolainatulla aineistolla on lähettäjäkirjaston päättämä laina-aika.

Lainan voi uusia kolme kertaa, jos aineistosta ei ole varauksia. Omien lainojen uusiminen onnistuu paitsi kirjastossa asioimalla myös puhelimitse tai Internetissä www.helmet.fi -sivujen kautta.

Lisätietoja HelMet-kirjastojen käyttösäännöistä: http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;17273;17301

8 ääntä

Kommentit

Oli ihan tyhmä sivusto