Otsikko
Kuinka ilmoitetaan kirjan koko? Korkeus kertaa leveys vai leveys kertaa korkeus?

Kysytty

Kuinka ilmoitetaan kirjan koko? Korkeus kertaa leveys vai leveys kertaa korkeus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen luetteloinnissa ilmoitetaan useimmiten pelkkä korkeus, mutta jos julkaisun mitat tai muoto ovat epätavalliset (esim. kun leveys on suurempi kuin korkeus), voidaan ilmaista molemmat siten, että korkeuden jälkeen merkitään muut mitat (esim.
21 x 30 cm). Lähde: Suomalaiset luettelointisäännöt. Monografioiden kuvailu. BTJ Kirjastopalvelu, 2006.