Koulussamme Tampereella vietettiin 80-luvulla aina ennen pääsiäislomaa ristinjuhlaa, jossa mm lausuttiin uskonnollisia runoja. Yllättävän hyvin muistan noita…

Kysytty

Koulussamme Tampereella vietettiin 80-luvulla aina ennen pääsiäislomaa ristinjuhlaa, jossa mm lausuttiin uskonnollisia runoja. Yllättävän hyvin muistan noita vieläkin. Onnistuin googlaamalla jäljittämään yhden runon Oiva Paloheimon "Kirkkotiellä" runoksi. Sen sijaan toista osittain, muistamaani runoa ei yhtä helposti löytynyt. Muistamani säkeistö (ei tainnut olla ensimmäinen) kuului jotenki näin: Mut välkkymiekka enkeli, sen leimahdus, sen valta, se poltti Rooman sinetin, kaas miehet. Mut estämättä tuonenkaan,nous Jeesus ulos haudastaan. Osaatteko auttaa, mistä runon voisi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kysymääsi runoa ei löytynyt. Etsimme pääsiäis- ja ylösnousemusrunoja runoantologioista ja laitoimme kysymyksen myös valtakunnalliselle tietopalvelulistalle, mutta tätä runoa ei löytynyt.