Otsikko
Kolumbus - Poikien vuosikirjassa oli aikanaan, tarkoitan v 1964 tai ennen sitä, ohje kuinka vanhan puhelimen luurista, ovikellosta+sen painonapista ja 4,5 v…

Kysytty

Kolumbus - Poikien vuosikirjassa oli aikanaan, tarkoitan v 1964 tai ennen sitä, ohje kuinka vanhan puhelimen luurista, ovikellosta+sen painonapista ja 4,5 v paristosta voi rakentaa puhelimen. Rakensimme naapurissa asuvan kaverini kanssa kummallekin omat puhelimet, joilla sitten soitimme toinen toisillemme aikana, jolloin kodeissamme ei ollut vielä lankapuhelinta. Kysymykseni on minkä vuoden vuosikirjassa ohje oli? Yrittäisin ostaa ko kirjan (netti)divarista...Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu

Kotipuhelimen rakennusohjeet sisältyvät vuonna 1962 julkaistuun järjestyksessä yhdeksänteen Kolumbus-vuosikirjaan.