Koko Hubaran kirjassa Bechi mainitaan Kokon äiti, Shoshana, joka on myös kirjailija. Onko hänen kirjojaan saatavilla?

Kysytty

Koko Hubaran kirjassa Bechi mainitaan Kokon äiti, Shoshana, joka on myös kirjailija. Onko hänen kirjojaan saatavilla?

Vastaus

Vastattu

Koko Hubaran kirjassa Bechi on hahmo nimeltä Shoshana, joka on kirjan toisen hahmon Bechin jemeninjuutalainen äiti ja kirjailija. Shoshanan hahmo on kirjassa kirjoittanut omaelämäkerrallisen teoksen nimeltään "Shoshana Ayin. kävi täällä". Kyseessä on siis fiktiivinen hahmo, Shoshana ei ole Koko Hubaran äiti. Hänen äitinsä ei tiedettävästi ole kirjailija. Bechi kirjan lopussa on monisivuinen lähdeluettelo, jossa mainitaan Anja Kaurasen kirja "Sonja O. kävi täällä". Liekö Shosanan fiktiivisen teoksen nimi saanut inspiraationsa kyseisestä teoksesta.

Lähteet:

Kuvaus Bechi kirjan sisällöstä Otavan sivuilta https://otava.fi/kirjat/bechi/ (viitattu 28.2.2022) ja Tuijata. Kulttuuripohdintoja -blogista https://tuijata.com/2021/04/18/koko-hubara-bechi/ (viitattu 28.2.2022)