Koitan etsiä yhtä lapsuuteni kirjoista. Lainasin sitä useita useita kertoja äitini kanssa Keuruun kirjastosta. Yksi kirjaston tädeistä osasi tuoda kirjan…

Kysytty

Hei,

Koitan etsiä yhtä lapsuuteni kirjoista. Lainasin sitä useita useita kertoja äitini kanssa Keuruun kirjastosta. Yksi kirjaston tädeistä osasi tuoda kirjan minulle suoraan ja tiesi aina mitä etsin. Valitettavasti en muista kirjasta muutakuin että se oli A4:sta isompi, valkoisen värinen ja se kertoi tarinan munasta. Muistaakseni kannessa oli vielä valkoisen kananmunan kuva. Jossain vaiheessa muna sai myös jalat, mutta en muista kuorituiko se ikinä.

Laiskuuttani en ole saanut kyseltyä tätä eri foorumeilta, mutta nyt löysin palvelunne googlella ja päätin tehdä asialle jotain. En valitettavasti enään asu Keuruulla, joten en ole päässyt käymään kyseisessä kirjastossa, mutta tarvittaessa menen.

pahoitteluni vailinnaisista tiedoista.

Jos osaatte auttaa minua johonkin suuntaa niin kaikki on plussaa, kiitokset jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapsuutesi kirja saattaisi olla Lennart Hellsingin Muna (Weilin + Göös, 1979). Se on sangen sympaattinen tarina munasta, joka makaa paikallaan ja miettii, mitä siitä tulisi suurena - jos siitä tulisi suuri. Kirjan kannessa on hymysyinen valkoinen muna vihreällä niityllä, taustalla pilkottaa merta. Kannen yläosaa hallitsee vaaleansininen taivas; pilvet ovat eläinhahmoisia, paitsi yksi, joka muistuttaa autoa.