Murrosiässä tapahtuvat muutokset

Kysytty

Hei
Kohta 10-v. lapseni kysyy murrosiästä. Olisiko koululaiselle sopivia tietokirjoja murrosiässä tapahtuvista muutoksista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta kertovat esim. seuraavat kirjat.

Mitä kummaa minussa tapahtuu? (Sanoma Magazines Finland, 2007)

Greenwood, Elinor: 100 % minä (Sanoma Magazines Finland, 2013)

Tytöille ja pojille on suunnattu myös omia kirjojaan:

Gravelle, Karen: Mitä pojat eivät rohkene kysyä... mutta haluaisivat tietää! (WSOY, 1998)

Gravelle, Karen: Mitä tytöt eivät rohkene kysyä... mutta haluaisivat tietää! (WSOY, 1998)

Plaisted, C. A.: Tyttöjen juttuja (Karisto, 2012)

Plaisted, C. A.: Poikien juttuja (Karisto, 2012)

Asiallista tietoa löytyy myös Väestöliiton nuorten sivuilta: https://www.vaestoliitto.fi/nuoret/murrosika/.