Otsikko
Kjell Westön romaanissa Isän nimeen mainittiin Jersildin veijaritarina, jossa Kustaa II Aadolf ratsasti täytettynä Lützenin taisteluun. Kirjan nimeä ei…

Kysytty

Kjell Westön romaanissa Isän nimeen mainittiin Jersildin veijaritarina, jossa Kustaa II Aadolf ratsasti täytettynä Lützenin taisteluun. Kirjan nimeä ei kerrottu. Onko Jersild kirjoittanut sellaisen ja mistä kirjasta se mahtaisi löytyä? Ei haittaa vaikka ei olisi suomennettu, kunhan löytyy kirjastosta.

Vastaus

Vastattu

Jersildin kirja, johon Westö viittaa, lienee Calvinols resa genom världen, jota ei ole suomennettu. Kirjan päähenkilö Calvinol aikamatkustaa historian tapahtumissa ja osallistuu Lützenin taisteluun Kustaa II Adolfina.

Helmet-kirjastossa kirjaa ei ole, mutta sen voi lainata Helsingin yliopiston kirjastosta.

1 ääntä

Kommentit

Pääkaupunkiseudun ulkopuolella ryöväriromaani Calvinols resa on saatavana useasta kirjastosta.
https://www.finna.fi/Search/Results?join=AND&bool0%5B%5D=AND&lookfor0%5…

Esittely: Kirjasampo, ruotsinkielisellä puolella
https://www.boksampo.fi/sv/kulsa/saha3%253Au09ba72b4-e4ad-4e1d-b685-9b7…

Joistakin suomalaisista verkkopalveluista teos on luettavissa tai kuunneltavissa ilmaisena kokeiluna. Kirjastojen ellibs-valikoimaan se ei kuulu. (Katsottu 18.9.2023)