Kirjastonhoitaja! Tarvitsisin pikaista apua kirjan löytämiseen! Tarvitsisin kirjan jonka aihe liittyy Kulutukseen.Esimerkiksi ihmisten kuluttamaan veteen…

Kysytty

Hei kirjastonhoitaja!
Tarvitsisin pikaista apua kirjan löytämiseen!
Tarvitsisin kirjan jonka aihe liittyy Kulutukseen.Esimerkiksi ihmisten kuluttamaan veteen,bensaan ja tavaroihin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maailman tila -julkaisu on Worldwatch-instituutin vuosittain julkaisema teos, jonka artikkelit käsittelevät eri tavoin luonnonvarojen kulutusta ja kestävää kehitystä.

Tilastotietoa suomalaisten luonnonvarojen käytöstä löydät niin ikään vuosittain ilmestyvästä, Tilastokeskuksen toimittamasta Ympäristötilastosta.

Lyytinmäki, J. & Hakala, H.: Ympäristön tila Suomessa -kirja käsittelee Suomen luonnonsuojelun tilaa ja suomalaisten luonnonvarojen kulutusta.

Ekotiimi - ympäristöohjat omiin käsiin -kirja on käytännönläheinen katsaus suomalaisten kuluttamiseen ja opas omien kulutustottumusten muuttamiseen.

Vihreä elämä -sarja on tietoiskumaisesti toteutettu julkaisusarja. Sarjassa on ilmestynyt useita eri osia, jotka käsittelevät maailman luonnonvarojen käyttöä mm. Luonnonvarat, Vihreän elämän valintoja, Kestohyödykkeet, kulutushuödykkeet, Vesi, Energiapaketti, Jätehuolto.