Otsikko
Kuinka paljon suomalaiset alkoholin suurkuluttajat käyttävät absoluuttista alkoholia vuodessa?

Kysytty

Kuinka paljon suomalaiset alkoholin suurkuluttajat käyttävät absoluuttista alkoholia vuodessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Stakesin Päihdetilastollisen vuosikirjan 1999 mukaan alkoholin kulutus on kasvanut. Aikuisväestöstä lähes 90 prosenttia käyttää alkoholia. Suomessa juotiin vuonna 1998 noin 9 litraa alkoholia asukasta kohti. Alkoholin tilastoitu kulutus oli 7,1 litraa ja tilastoimatonta alkoholia juotiin vajaa 2 litraa asukasta kohti.

Lisätietoja aiheesta Stakesista kehittämispäällikkö Ritva Hein, puh. (09) 3967 2494 ja erikoissuunnittelija Ari Virtanen, puh. (09) 3967 2378.

Stakesin internet-osoite on http://www.stakes.fi/tiedote/vuosi99/123.htm