Kirjastonhoitaja! Olemme lähdössä pitkälle automatkalle, hautajaisiin toiselle puolelle Suomea ja lapsilla käy tunnetusti aika pitkäksi. Tiedustelisin, onko…

17.1.2010

Hei Kirjastonhoitaja!
Olemme lähdössä pitkälle automatkalle, hautajaisiin toiselle puolelle Suomea ja lapsilla käy tunnetusti aika pitkäksi. Tiedustelisin, onko olemassa cd levyjä, joilla olisi kerrottuna kuunnelmia, satuja ym. vastaavia?

18.1.2010
18.1.2010

Kyllä cd-äänikirjoja on olemassa. Voit hakea niitä Aalto-kirjastojen tietokannasta (www.aaltokirjastot.fi) haluamillasi asiasanoilla. Voit valita asiasanaksi esimerkiksi kuunnelmat tai sadut, aineistolajiksi cd-levyn ja kirjallisuudenlajiksi kaunokirjallisuuden. Myös tekijän tai teoksen nimellä äänikirjoja voi hakea.

Tein kokeeksi haun satuäänikirjoista cd-levyllä, ja tuloksia tuli yhteensä 142. Kuunneltavaa automatkan ajaksi siis varmasti löytyy.

Asiasanat