Kirjastonhoitaja, minkä niminen ja kenen (kotimaisen naisrunoilijan?) on se runo, jossa kissa (saappaissa) ja kana (nutussa tai hameessa tai muussa sellaisessa…

Kysytty

Hei Kirjastonhoitaja,
minkä niminen ja kenen (kotimaisen naisrunoilijan?) on se runo, jossa kissa (saappaissa) ja kana (nutussa tai hameessa tai muussa sellaisessa) karkaavat yhdessä teille tietymättömille?
Tietääkseni se on julkaistu jossain lasten runokokoelmassa. Mahdollisesti vain kyseisen runoilijan runoista koostuvassa.
Kyseessä siis se runo, jonka voi tulkita miehen ja naisen yhdessä karkaamiseksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty runo saattaisi olla Alli Nissisen Pikku juttu, joka löytyy useasta lastenrunoantologiasta - esimerkkeinä mainittakoon Pikku Pegasos (Otava, 1987), Suomen lasten runotar (Otava, 1994) ja Eläinrunojen kirja (WSOY, 1997) - ja Satu Marttilan toimittamasta kissa-aiheisten runojen kokoelmasta Runojen kissa (Kirjayhtymä, 1991).