Otsikko
Kirjasto.fi ? Onko kyseiseen systeemiin rekisteröityminen ihan oma lukunsa? Niin, ettei sillä ole mitään tekemistä nykyisen kirjastokortin ja sen tietojen…

Kysytty

Kirjasto.fi ?

Onko kyseiseen systeemiin rekisteröityminen ihan oma lukunsa? Niin, ettei sillä ole mitään tekemistä nykyisen kirjastokortin ja sen tietojen kanssa?

Kysymys heräsi ja tuotti epävarmuutta, kun läppärini tarjoaa kirjautumiseen automaattisesti nykyisen kirjastokortin tietoja.

Miten on?

Vastaus

Vastattu

Kirjastot.fi on kaikille avoin kirjastoverkkopalvelujen kokonaisuus, joka sisältää perustietoa kirjastoalasta ja alan ammattitietoa. Se ei siis ole yhteydessä minkään kirjaston kirjastokorttiin, vaan sivulle voi halutessaan rekisteröityä erikseen. Rekisteröityminen mahdollistaa Kirjastot.fi:n uutisten ja tiedotteiden tilaamisen omaan sähköpostiin.

Kirjastot.fi: Info

0 ääntä

Kommentit

Kiitos vastauksesta. Mutta tein väärän kysymyksen. Kysymykseni piti kohdistua - tänään voimaan tullutta ekirjastoa…
Eli: miten ekirjastoa käytetään ja miten se liittyy kirjastokorttini vai liittyykö? Siis yritin rekisteröityä ekirjastoon ja kirjoitin siihen kirjasto.fi. Siinä tulivat esille kirjastokorttini tietoja. Ja erehdyksessä sekoitin kaksi termiä: ”kirjasto.fi” ja ”ekirjasto”.
Mutta siis: varmista vielä selkokielellä: ekorjaston käyttö ja miten kirjastokortti liittyy siihen. Säilyykö kirjastokortin käyttö entisellään?

Tätä kirjoitettaessa kaikkien kirjastojen yhteistä E-kirjastoa ei ole vielä julkaistu (julkaistaan puolen päivän jälkeen) E-kirjastoa ei pidä sekoittaa ekirjastoon. E-kirjastoon liitytään näin: Lataa E-kirjasto-sovellus mobiililaitteellesi sovelluskaupasta.
Tunnistaudu sovelluksen ohjeiden mukaan vahvalla tunnistautumisella.
Hyväksy henkilötietojen käsittely ja palvelun käyttöehdot.
Jatkossa sovellukseen ei tarvitse kirjautua. Kun olet avannut puhelimen näyttölukituksen (pin-koodilla, sormenjäljellä, kuviolla tai kasvojentunnistuksella), kirjautuminen sovellukseen tapahtuu automaattisesti.

Kiitos vastauksesta . Se lisäsi entisestään samantapaisia termejä: ”kirjasto.fi”, ”ekirjasto”, ja nyt vielä ”E-kirjasto” .huhhuhh ..koitan pysyä kärryillä.
Samalla asia näin selkeni - kiitos vielä!
Noh. - nyt on klo ylittänyt 1/2-päivän ja E- kirjasto pitäisi olla avautunut. Joten pitänee tutustua..