Kirjailija Gwen Bristow, elämänkerta, mahd. kuva

Kysytty

Kirjailija Gwen Bristow, elämänkerta, mahd. kuva

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Amerikkalaisesta historiallisten romaanien kirjoittajasta Gwen Bristowista (1903) voi katsoa tietoja Internetistä ainakin sivuilta: http://en.wikipedia.org/wiki/Gwen_Bristow ja
http://www.awhf.org/bristow/html.

Hakuteoksista hänestä löytyy tietoja yllättävän vähän, vuodelta 1974 peräisin olevassa Encyclopedia Americanan osassa 4 kerrotaan hänestä lyhyesti.

Wikipedian sivuilta Internetistä löytyy täydellinen luettelo Gwen Bristowin kirjoittamista kirjoista. Bristowin kirjoja ovat mm.: Deep summer (1937, suom. Keskikesä), The handsome road (1938, Tammikuja), This side of glory (1940, Uudet tuulet). Nämä kirjat muodostavat The plantation -trilogian eli Louisiana-sarjan. Kaksi ensimmäistä osaa sijoittuu Amerikan sisällissodan ja kolmas ensimmäisen maailmansodan aikaan. Suomennettu on myös Tomorrow is forever (1943, Huomenna ja ikuisesti), Jubilee trail (1950, Kalifornian tie) sekä Celia Garth (1959). Suluissa oleva vuosi on teoksen ilmestymisvuosi Yhdysvalloissa.

Kuvaa kirjailijasta ei löytynyt mistään, tuskin suomennettujen teosten paperikansissakaan niitä olisi ollut.

4 ääntä

Kommentit