Kirja: ulkomaalainen käännetty kirja, jossa mies asuu peltitalossa keskellä aavikkoa. Ei ole selvää onko kyseessä post-apokalyptinen maailma. Aavikolla tuulee…

Kysytty

Kirja: ulkomaalainen käännetty kirja, jossa mies asuu peltitalossa keskellä aavikkoa. Ei ole selvää onko kyseessä post-apokalyptinen maailma. Aavikolla tuulee ja pelti rätisee. Myöhemmin nainen vaeltaa aavikolla ja hän muuttaa asumaan taloon. Nainen ei ole tyytyväinen vaikka mies yrittää kaikkensa. Lopulta nainen lähtee ja mies perässä. Muistaaksenihe menevät kanioniin ja siellä on karismaattinen mies johtamassa (suola?)kaivosta. Nainen kokee vetoa uuteen mieheen. En muista miten tämä konflikti päättyi. Kirja on kirjoitettu päiväkirjamaisesti ja muistuttaa yksinkertaiselta tyyliltään kirjaa supernaiivi. Kirjan kansi muistaakseni vaaleansininen ja minimalistiset gradiikat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen romaani voisi hyvinkin olla Magnus Millsin Taivaanrannan kulkijat (WSOY, 2001). Kirjasammossa julkaistun sisältökuvailun voit lukea täältä:

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_1545

1 ääntä

Kommentit

Niin on!
Paljon kiitoksia, olen etsinyt kirjan nimeä vuosikausia.