Kirja Kallorumpu / Eeva-Kaarina Aronen on kirjastossa mutta varaus oli estetty. Miksi? Liittynee kirjan uutuuteen. Miten voisin kirjan saada lainaksi?…

Kysytty

Kirja Kallorumpu / Eeva-Kaarina Aronen on kirjastossa mutta varaus oli estetty. Miksi? Liittynee kirjan uutuuteen. Miten voisin kirjan saada lainaksi? Kysymykseni liittyneen yleisemmin uusien kirjojen saatavuuteen. Yt

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olet oikeassa. Kirjaa ei voi varata, koska sitä ei kirjastoissa vielä ole, lukuunottamatta yhtä bestsellerkappaletta (ja bestsellereitähän ei voi varata). Kirjan muut niteet tulevat kirjastoihin varmaankin aivan lähiaikoina, joten tilannetta kannattaa seurata HelMetin kautta: kirjan voi varata heti, kun siellä näkyy, että johonkin kirjastoon on tullut vähintään yksi kappale (ei bestseller).

Uutta aineistoa varattaessa HelMet-verkkokirjasto todellakin antaa ilmoituksen "Ei varattavissa" silloin, kun kirjan luettelointitiedot ovat jo tietokannassa, mutta kirjastoihin ei vielä ole tullut yhtään lainattavaa ja varattavaa kappaletta teoksesta.

Valitettavasti joudut siis vielä odottamaan tovin, ennen kuin saat kirjan lainaksi. Tarkkaa saapumisaikaa kirjastoihin en pysty tietämään, mutta tällaiset varsin kysytyt uutuudet pyritään aina saamaan asiakkaiden ulottuville mahdollisimman nopeasti.