Kiitokset mainiosta palvelusta. Kysymykseni koskee Umberto Econ Ruusun nimeä. Suomennan parhaillaan saksankielistä tekstiä, jossa lainataan Ecoa – lainauksen…

Kysytty

Hei! Kiitokset mainiosta palvelusta. Kysymykseni koskee Umberto Econ Ruusun nimeä. Suomennan parhaillaan saksankielistä tekstiä, jossa lainataan Ecoa – lainauksen teksti on tämän romaanin jälkikirjoituksesta (Nachschrift zum Namen der Rose, 1984). Suomennetusta romaanista ei jälkikirjoitusta kuitenkaan löytänyt. Onkohan tätä "Nachschriftiä" julkaistu suomeksi jossakin Ruusun nimi -laitoksessa tai ehkä jossakin muussa Econ kirjassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alunperin italialaisen Alfabeta-lehden numerossa 49/1983 ilmestynyt Postille a Il nome della rosa löytyy Aira Buffan suomentamana nimellä Jälkisanat ruusun nimeen Econ esseevalikoimasta Matka arkipäivän epätodellisuuteen (WSOY, 1985).