Ketkä henkilöt osallistuivat ”laki yksityistä teistä” eli yksityistie lain valmisteluun silloin, kun se ensimmäisen kerran 1960-luvulla valmistui omaksi…

Kysytty

Ketkä henkilöt osallistuivat ”laki yksityistä teistä” eli yksityistie lain valmisteluun silloin, kun se ensimmäisen kerran 1960-luvulla valmistui omaksi laiksi?

Vastaus

Vastattu

Laki 358/1962 yksityisistä teistä ​on annettu vuonna 1962. https://finlex.fi/fi/laki/alkup/1962/19620358

Liitteenä asian käsittelyyn liittyvät asiakirjat sekä asian täysistuntokäsittelyyn liittyvät otteet pöytäkirjoista.

Asiakirjoissa on hallituksen esityksen tekstin jälkeen laki- ja talousvaliokunnan mietintö. Sen alussa on lueteltu ne asiantuntijat jotka ovat olleet valiokunnassa kyseessä olevasta asiasta kuultavina. Mietinnön lopussa on lueteltu ne valiokunnan kansanedustajajäsenet, jotka ovat osallistuneet asian käsittelyyn valiokunnassa.

Pöytäkirjoissa on otteet peräkkäin kyseisen asian 1.-3. täysistuntokäsittelystä. 1. käsittely alkaa pöytäkirjan sivulta 2654, 2. käsittely sivulta 2662 ja 3. käsittely sivulta 2684. Otteista näkee pidetyt puheenvuorot.