Kenenköhän runo, minkäniminen ja mistä teoksesta on sellainen, jossa rauman murteella puhutaan eri-ikäisten naisten suhtautumisesta omaan ulkonäköönsä?…

Kysytty

Moi!

Kenenköhän runo, minkäniminen ja mistä teoksesta on sellainen, jossa rauman murteella puhutaan eri-ikäisten naisten suhtautumisesta omaan ulkonäköönsä? Olettaisin, että Heli Laaksosen.

Vastaus

Vastattu

Kollega vinkkasi Heli Laaksosen runoa 'Mummuks tahtomine', joka löytyy teoksesta Pulu uis.

Runo alkaa: "Tule viäl semne aamu,/ ko mää herä ilman kello oikke aikasi,/ keitän ittelän kaffet, polje Monarkin kans kaupunkil,/ ole oven taka vartomas ko L. Lehtose Leninkiliikke/ myyjäfrouva tule töihi, päästä munt sisäl,/ autta valikoittema heijä suurimma,/ vaaliampunasimma pualpunttisimma aluhousu--"

Kuulostaako yhtään tutulta? Muistaisikohan kukaan palvelumme seuraajista kysyjän etsimää runoa?