1900-luvun alkupuolella tuttavan isoisä oli ostanut huutokaupasta 2-puolisen pihakeinun. Kiikku oli ollut "romanttisemman" näköinen kuin nykyiset 2-puoliset…

Kysytty

1900-luvun alkupuolella tuttavan isoisä oli ostanut huutokaupasta 2-puolisen pihakeinun.
Kiikku oli ollut "romanttisemman" näköinen kuin nykyiset 2-puoliset ulkokiikut.

Löytyyköhän enää mistään rakennusohjeita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nykymallisen pihakeinun rakennusohjeita löytyy kirjoista ja lehdistä, mutta vanhempia ”perinnekeinun” ohjeita ei tunnu olevan. Perinteiseen rakentamiseen erikoistuneesta Rakennusapteekista (http://www.rakennusapteekki.fi/suomeksi/start2.asp) löytyi ainoastaan kuva vanhasta, 1900-luvun alun keinusta. Kuva on Anna Lena Einarsonin kirjassa Trädgårdens möbler.