Kenen runossa mahtaa olla seuraava säkeistö: "En vetoa rukoukseen, vaan itseesi vetoan. Lyön nyrkillä kovaan ukseen kovan, ankaran taivahan. Kova Tuomari,…

Kysytty

Kenen runossa mahtaa olla seuraava säkeistö: "En vetoa rukoukseen, vaan itseesi vetoan. Lyön nyrkillä kovaan ukseen kovan, ankaran taivahan. Kova Tuomari, kuuletko takaa? Minä rauhaasi häiritsen. En auki saa ovesi hakaa. Olen ulkona hätääntyen."

Vaikuttaisi Aaro Hellaakoskelta, mutta en muista, onko hänellä tällainen runo.

Vastaus

Vastattu

Runo muistuttaa tosiaan tyyliltään Aaro Hellaakoskea, mutta en löytänyt runoa Hellaakosken kootuista runoista "Runot" (1961). Kyseessä voi siis olla joku toinen saman aikakauden runoilija. Emme siis onnistuneet löytämään runoa ja sen tekijää.

Jos joku kysymyksen lukija tunnistaa runon, niin tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.