Otsikko
Kenen runoilijan runo seuraava on? Olisin todella kiitollinen vastauksesta. Runo alkaa: "Vannoi heimoni vastaani ikuisen vainon, vieritti ylleni vihansa…

Kysytty

Hei! Kenen runoilijan runo seuraava on? Olisin todella kiitollinen vastauksesta. Runo alkaa: "Vannoi heimoni vastaani ikuisen vainon, vieritti ylleni vihansa tunturipainon..."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on L. Onervan runo Sota. Runo on ilmestynyt ensimmäisen kerran kokoelmassa Särjetyt jumalat (1910). Runo on sikermästä Erämaa.

Runo sisältyy myös esimerkiksi L. Onervan runojen kokoelmaan Etsin suurta tulta : valitut runot 1904-1952 (toim. Helena Anhava, Otava), joka on lainattavissa Helmet-kirjastojen kokoelmista.

Saatte runon sähköpostiinne.

https://finna.fi/
L. Onerva: Särjetyt jumalat (Otava, 1910)