Kenen runo?

Kysytty

Hei. Kenen runo kertoo mm. : Jotain on mennyt, lintu tiesi... linnun ääntelystä syvällä puutarhassa... kvik, kvik (muistaakseni)... Ja ajan kääntymisestä?
Eeva-Liisa Mannerin vai kenen? Onko runouden harrastajaa? Mistähän sen löytäisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Eeva-Liisa Mannerin runo kokoelmasta Niin vaihtuivat vuodenajat (1964), sarjasta Ajan ja tilan suhteita. Kyseinen runo on nimeämätön ja se alkaa näin: Jotakin on mennyt, tiesi lintu.... Runo on luettavissa myös esimerkiksi Eeva-Liisa Mannerin kootuista runoista Kirkas, hämärä, kirkas (s. 263).

Lähde:

Manner, Eeva-Liisa: Kirkas, hämärä, kirkas : kootut runot (toim. Tuula Hökkä, WSOY, 1999)

3 ääntä

Kommentit

Muistokirjoitus: Erämies polkunsa päähän kulki, väsynyt matkaaja silmänsä sulki. Ei enää hän järvellä verkkoja souda, ei metsistä rauhaa ja saalista nouda. Nyt maallisen arkemme murhetta vailla, tulet hän sytyttää toisilla mailla.
Onko tätä lupa käyttää, ja kenenkä tekstistä on kyse?