Otsikko
Kenen laulu? Ja mikä? Vain muutama sana on jäänyt mieleni sopukoihin; "sinut veisin asumaan / taloni sokkeloihin / sinut veisin nukkumaan / vierelleni…

Kysytty

Kenen laulu? Ja mikä? Vain muutama sana on jäänyt mieleni sopukoihin; "sinut veisin asumaan / taloni sokkeloihin / sinut veisin nukkumaan / vierelleni makaamaan"
En edes ole varma, onko nuokaan riimit oikein. Mutta kotimainen laulu, ja varmaan 70- tai 80-luvulta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on Neilikka-yhtyeen Arkinen laulu rakkaudesta vuodelta 1978. Sanat löytyvät mm. Suuresta toivelaulukirjasta numerosta 23. Muistit sanat lähestulkoon oikein. Muistamasi kohta menee tarkalleen näin: .. .sinua pyytäisin asumaan taloni sokkeloihin...