Käytin tänään ensimmäistä kertaa Helmet-kirjastopalvelun verkkovaraustoimintoa. Ilmoituksen mukaan varaus onnistui ja tiedoissani lukee että "voin noutaa…

Kysytty

Käytin tänään ensimmäistä kertaa Helmet-kirjastopalvelun verkkovaraustoimintoa. Ilmoituksen mukaan varaus onnistui ja tiedoissani lukee että "voin noutaa kirjan kun se on tilassa noudettavissa" tms. Kysýmys: Tuleeko minulle siis mitään ilmoitusta siitä että kirja on saapunut, joko kirjeitse tai sähköpostiin vai pitääkö minun seurata tilannetta itse? Varmasti tämänkin tieto jossain lukee mutta ainakaan helposti en sitä löytänyt. Tarkka ohjeistus pitäisi olla varauksenteon yhteydessä!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-varausohjeet löytyvät, kun painat HelMet-aineistohaun etusivulla Ohjeita-kohtaa ja valitset sieltä Varausohjeet.

Varausilmoitus tulee asiakkaalle joko perinteisesti postina tai halutessa myös sähköpostitse. (Myöhästymismuistutuksia ei ainakaan vielä lähetetä sähköpostitse)

Jos haluat saada varausilmoituksesi sähköpostiisi, valitse HelMet-aineistohaussa 'Omat tietoni' ja sitten 'Muuta tietojasi' -kohdassa rastitat 'Haluan, että kirjasto lähettää varausilmoitukseni sähköpostitse' (laitathan tietoihisi siinä tapauksessa myös sähköpostiosoitteen, ellei sitä ole siellä jo). Muistathan vielä painaa 'Vahvista', jotta tietosi päivittyisivät kirjastojärjestelmään.