Otsikko
Miksi joissain ravintoloissa riisiä laitetaan suolapurkkeihin?

Kysytty

Kävin ravintolasssa pizzalla. Huomasin ruokaa odotellessani että suolapurkissa oli riisiä. Oletin sen olleen jokun asiakkaan kepponen ja näytin työntekiälle kun pizza tuotiin pöydälle. Oli pikkanen yllätys kun hän keroi minulle että riisi oli tarkoituksella laitettu suolapurkkiin mutta hän meni takaisin keittiöön ennen kun kysyin enemmän. Joten, miksi joissain ravintoloissa riisiä laitetaan suolapurkkeihin?

Vastaus

Vastattu

Keittämättömien riisinjyvien tehtävä on imeä itseensä kosteutta ja estää siten suolan paakkuuntuminen.

Ks. esim. Iltalehden juttu: https://www.iltalehti.fi/pippuri/a/2016092622372807