Otsikko
Kalle Isokallion elämä? Missä hän on syntynyt? Mitä hän on tehnyt elämänsä aikana? Millainen perhe hänellä on? Onko hänellä lapsia? Minkälainen hänen…

Kysytty

Kalle Isokallion elämä? Missä hän on syntynyt? Mitä hän on tehnyt elämänsä aikana? Millainen perhe hänellä on? Onko hänellä lapsia? Minkälainen hänen työelämänsä on ollut? Mikä on hänen suurin/merkittävin tekonsa? Parhaiten myynyt kirjansa? Mitä hän tekee nykyhetkellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kalle Isokallio on kolumnisti ja kirjailija ja entinen yritysjohtaja. Vapaaksi kirjailijaksi hän ryhtyi vuonna 1996. Kuka kukin on -kirjasta käy ilmi, että hän on syntynyt 13.5.1948 Helsingissä. Puoliso on Ammi Tiivola, ja heillä on yksi tytär. Lisää henkilötietoja hänestä löytyy Wikipediasta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalle_Isokallio .
Siellä on kerrottu hänen urastaan Nokiassa, jonka toimitusjohtajana hän toimi ja jäi siitä toimesta eläkkeelle. Ennen sitä hän työskenteli pari vuotta Wärtsilässä, vuosina 1974-1981 IBM:llä, ja Nokian palvelukseen Isokallio tuli vuonna 1981.

Kirjailijatietoja löytyy Kirjasampo-palvelusta: http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123176019403641 sekä Tammen sivulta: http://www.tammi.fi/kirjailijat1/-/author/name/IsokallioKalle .

Hänen romaaninsa ovat parhaimmillaan satiirisia veijaritarinoita. Hän on ollut tuottelias, häneltä on tähän mennessä julkaistu 18 teosta. Joka vuosi on ilmestynyt uusi teos, ja ensi vuonnakin romaani ilmestyy. On vaikea saada selville, mikä on hänen parhaiten myynyt teoksensa, mutta seuraavista on otettu 2. painokset: Urhola; Suomalainen puolisukeltaja; Putkimies Pietarista; Pelastaja Pelkosenniemeltä; Maailmanparantaja.

Romaanien kirjoittamisen ohella Kalle Isokallio kirjoittaa kolumneja Iltalehteen,ja ne ilmestyvät blogina myös verkossa. Harrastuksikseen hän on ilmoittanut tennis ja moottoripyöräily.