Otsikko
Kaipaisin kaikenlaista tietoa delfiineistä (lähinnä kattavaa yleisteosta eikä pelkkiä pätkiä eläinkirjoista sekä delffiiniaiheista "merenalaista" musiikkia).

Kysytty

Kaipaisin kaikenlaista tietoa delfiineistä (lähinnä kattavaa yleisteosta eikä pelkkiä pätkiä eläinkirjoista sekä delffiiniaiheista "merenalaista" musiikkia).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Delfiineistä ei löydy mitään kattavaa yleisteosta.
Tampereen kaupunginkirjastossa on seuraava teos:
Meret: delfiinit ryhävalas, hait...jne. luokassa 58.9
Tietoa joutuu siis kokoamaan useasta eri lähteestä, kirjoista,
lehdistä ja internetistä. Oletko kokeillut etsiä netistä
esim. sanahakupalvelujen avulla (Ihmemaa, Evreka, Alta Vista).
Makupalat-hakemistosta osoitteessa
http://www.htk.fi/kirjasto/cool2.htm kun lähtee etenemään kohdasta
eläimet -> nisäkkäät näkyi löytyvän linkkejä delfiineihin.

Tampereen kaupunginkirjastosta löytyy cd-levy nimeltään
The Underwater world of dolphins and whales.