Kaipaan vinkkejä nuortenkirjoista, joissa pohditaan seksiä tai seksuaalisuutta, mutta ei vielä harrasteta seksiä. Kirjan pitäisi olla yläkoululaiselle sopiva.

Kysytty

Hei,
kaipaan vinkkejä nuortenkirjoista, joissa pohditaan seksiä tai seksuaalisuutta, mutta ei vielä harrasteta seksiä. Kirjan pitäisi olla yläkoululaiselle sopiva.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

  Hyvin monissa nuortenkirjoissa pohditaan seksuaalisuutta ja seksiä, jollakin lailla varmaan kaikissa, joissa kuvataan seurustelusuhteita, ja aika harvoissa loppujen lopuksi päästään itse asiaan.  Monet Seksiä-listallanne olevista kirjoista ovat juuri sellaisia.

  Kilttiä seurustelua on esimerkiksi Jyri Paretskoin Shell's Angles -sarjassa, Marko Kitin Oliivitytössä, Jenny Hanin ja Estelle Maskamen kirjoissa, ja humoristista poikanäkökulmaa on ainakin Kaj Korkea-ahon ja Ted Forsströmin Zoo-sarjan kirjoissa Sydänkohtauksia ja Rakkautta plz, miksei myös vanhoissa Bertin päiväkijoissa, joita vielä muutamia Kuopion kirjastoista löytyy.