Kadonnut tv -sarja? Televisiossa esitettiin vuosia sitten historiallista sarjaa (englantilainen tai amerikkalainen), jossa nuoria rikkaita amerikkalaistyttöjä…

Kysytty

Kadonnut tv -sarja?
Televisiossa esitettiin vuosia sitten historiallista sarjaa (englantilainen tai amerikkalainen), jossa nuoria rikkaita amerikkalaistyttöjä naitettiin englantilaisiin, köyhtyneisiin aatelissukuihin. Tyttöjä karsastettiin, koska heidän perheensä oli hankkinut tulonsa tyhjästä. Silti heidän tuomiaan rahojaan tarvittiin köyhtyneisiin sukuihin ja järjestettiin järkiavioliittoja. Sarja kertoi tyttöjen soputumisesta ja sopeutumattomuudesta 1800 -luvun englantilaiseen yläluokan yhteiskuntaan. Mikähän oli sarjan nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty sarja saattaisi olla BBC:n tuottama kuusiosainen The buccaneers (1995), joka nähtiin YLE TV1:n ohjelmistossa 3.9.-8.10.1995 Viattomat valloittajat -nimisenä. Se perustuu Edith Whartonin romaaniin The buccaneers (1938). Televisiolle sen ohjasi Philip Saville, pääosissa nähtiin mm. Mira Sorvino.