Otsikko
Kadonnut kirjailijan ja kirjasarjan kirjojen nimet: - Kirjailija muistaakseni tanskalainen - Kirjasarjassa ehkä kolme kirjaa - Tapahtumapaikka joko Grönlanti…

Kysytty

Kadonnut kirjailijan ja kirjasarjan kirjojen nimet:
- Kirjailija muistaakseni tanskalainen
- Kirjasarjassa ehkä kolme kirjaa
- Tapahtumapaikka joko Grönlanti tai Kanadan inuiittialueet
- Kirjojen tyyli humoristinen, kertoi tarinoita ainakin "eskimoiden" elämästä
- Muistelen, että kustantaja on Karisto, jonne kirjoitin ja toivoin että kyseiset kirjat julkaistaisiin uudelleen - en saanut mitään vastausta
- Ei muistikuvaa millä vuosikymmenellä kirjat on julkaistu, mutta ei 2000-luvulla

(Lainasin kirjat ystävältäni, jolle kirjat eivät palanneet joltain muulta lainaajalta)

Vastaus

Vastattu
1 ääntä

Kommentit

Jørn Riel oli kirjailija, jota etsin. Varasin juuri Kertomuksia isieni talosta 1-3 Helmetin kautta. Varasin myös yhden Peter Freuchenin teoksen.
Kustantaja olikin Gummerus.
KIITOS kirjastonhoitaja!

Tätä samaa on kysytty täältä ainakin pari kertaa aiemmin. Joskus hakutoiminto antaa nopeamman vastauksen kysymykseen kuin vastauksen odottelu palstalle.