Just aukaisin vesimelonisiivun muovipakkauksen ja haju on tunkkainen ja voimakas! Isäkään ei usko että sitä voi syödä. "Tuon kun syö niin se mennee päähän. On…

Kysytty

Just aukaisin vesimelonisiivun muovipakkauksen ja haju on tunkkainen ja voimakas! Isäkään ei usko että sitä voi syödä. "Tuon kun syö niin se mennee päähän. On niin käynnyt." sanoo hän. Voiko käynyttä hedelmää syömällä tulla känniin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ylikypsissä hedelmissä on käymisprosessissa syntynyttä alkoholia. Juuri syötynä se voi näkyä esim. liikkuvan poliisin käyttämässä seulonta-alkometrissa. Tosin sen vaikutus mittarilukemaan on pieni. Alla linkki uutiseen sanomalehti Kalevassa (2.9.2009):

https://www.kaleva.fi/hedelma-voi-varahdyttaa-alkometrin/2405889