Jossakin arkistossa saattaa olla tämä tieto jota haen. Kirjoitan muistelmia opiskeluajastani. Kävin tammikuussa 1963 Helsingin kaupunginorkesterin konsertissa…

Kysytty

Jossakin arkistossa saattaa olla tämä tieto jota haen. Kirjoitan muistelmia opiskeluajastani. Kävin tammikuussa 1963 Helsingin kaupunginorkesterin konsertissa Helsingin yliopiston juhlasalissa. Päivä oli maanantai muistaakseni.Mikä ole ohjelma? Kiitos tiedosta, jos se löytyy!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla olevasta listasta voitte lukea Helsingin kaupunginorkesterin ohjelman tammikuussa 1963. Konsertit pidettiin yliopiston juhlasalissa, mutta viikonpäivä oli torstai. Ehkä ohjelma ja esiintyjien nimet auttavat teitä palauttamaan mieleen, missä konsertissa kävitte.

Jorma Panula, kapellimestari
Hans Leygraf, piano
Erkki Salmenhaara: Crescendi (ke.)
Ludwig van Beethoven: Pianokonsertto nro 3 c-molli op. 37, solistina
Sergei Prokofjev: Sinfonia nro 7 cis-molli op. 131

Aarre Hemming, kapellimestari
Johanna Martzy, viulu
Antonin Dvorák: Viulukonsertto a-molli op. 53,
Robert Schumann: Sinfonia nro 3 Es-duuri op. 97, "Reiniläinen"
Osmo Lindeman: Sinfonia nro 1

Georg Ludwig Jochum, kapellimestari
Erika Babucke, harppu, Juho Alvas, huilu
Johann Christian Bach: Sinfonia nro 2 B-duuri op. 18 (Alkusoitto oopp. Lucio Scilla)
Paul Hindemith: Mathis der Maler
Ludwig van Beethoven: Egmont-alkusoitto op. 84
Mozart Wolfgang Amadeus: Kaksoiskonsertto C-duuri KV 299, huilulle ja harpulle

11.1. ja 18.1. konserit olivat Sinfoniakonsertti A -sarjaa, 25.1. Sinfoniakonsertti B -sarjaa.

http://www.hri.fi/fi/dataset/helsingin-kaupunginorkesterin-konsertit
http://www.jkauppi.fi/time/calendar/kalenteri.php?vuo=1963