Kulttuuritilaisuuksiin myydään monesti pääsylippujen asemesta ohjelmia, mikä niiden ero on? Pitääkö esim. jokaiselle perheenjäsenelle ostaa oma ohjelma?

Kysytty

Kulttuuritilaisuuksiin myydään monesti pääsylippujen asemesta ohjelmia, mikä niiden ero on? Pitääkö esim. jokaiselle perheenjäsenelle ostaa oma ohjelma?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikäli tilaisuuteen myydään pääsylippuja, on kyseessä maksullinen tilaisuus, johon jokaiselta tulijalla on oltava oma lippu. Maksullinen ohjelma taas voi olla tarjolla tilaisuuksissa, joihin on vapaa pääsy. Tällöin tulija voi halutessaan tukea tapahtumaa tai esiintyjää ostamalla ohjelman, mutta mitään pakkoa siihen ei ole. Tällainen käytäntö on usein esim. seurakuntien järjestämissä konserteissa.