Otsikko
Jos varaan kirjaa "Melkein ystävä" , Annika Thor, 27 kpl, koulussa oppilaiden luettavaksi, niin onko varausmaksu 50 snt vai 27-kertainen?

Kysytty

Hei!

Jos varaan kirjaa "Melkein ystävä" , Annika Thor, 27 kpl, koulussa oppilaiden luettavaksi, niin onko varausmaksu 50 snt vai 27-kertainen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet -järjestelmässä voi asiakas itse tehdä vain yhden varauksen teosta kohden. Kun tarvitaan useampia varauksia, ne voi tehdä virkailija kirjastossa.
Varausmaksua ei peritä lastenaineistosta, siis aineistosta, joka on rekisterissä merkitty tunnuksella LAS, eikä alle 18-vuotiailta varaajilta.
HelMet kirjastoissa ei näyttänyt olevan Annika Thorin "Melkein ystävä" nimistä teosta. Kyseessä voi olla uutuus tai sitten kirjan nimi onkin jokin toinen.