Jos tekee omakustannekirjan kindle direct publishing- palvelua käyttäen. Mitä kirjan nimiösivulla pitää lukea kirjanpainon kohdalla ja olenko minä "publisher"?

Kysytty

Jos tekee omakustannekirjan kindle direct publishing- palvelua käyttäen. Mitä kirjan nimiösivulla pitää lukea kirjanpainon kohdalla ja olenko minä "publisher"?

Vastaus

Vastattu

Publisher-kohtaan tulee tosiaan omakustanteen tekijän nimi tai hänen oman kustannusyhtiönsä nimi, jos sellainen on. KDP:n (Kindle Direct Publishing) ohjeistuksen mukaan tähän kohtaan ei saa merkitä mitään seuraavista:

  • Jokin muu kustantamo, esim. saman teoksen aiemin julkaissut yhtiö
  • Viittaus Amazoniin tai sen sisaryhtiöihin
  • Viittaus Kindleen tai Kindle Direct Publishingiin (KDP)
  • Verkkosivustot tai verkkotunnukset (domain)

KDP:n luettelointiohjeistus kokonaisuudessaan: https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/G201097560