Otsikko
Jos kirjastokorttia ei käytä muutamaan vuoteen, ei lainaa tai varaa mitään, säilyykö se silti aktiivisena, ovatko kirjastokortit tavallaan ikuisia?

Kysytty

Jos kirjastokorttia ei käytä muutamaan vuoteen, ei lainaa tai varaa mitään, säilyykö se silti aktiivisena, ovatko kirjastokortit tavallaan ikuisia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos Helmet-kirjastokorttia ei käytetä kolmeen vuoteen, asiakastiedot poistetaan kirjastojen rekisteristä. Kortilla ei saa myöskään olla selvittämättömiä lainoja ja maksuja. Kortti ei siis ole "ikuinen".

 ekisterissämme, sinun pitäisi käydä missä tahansa Helmet-kirjastojen toimipisteessä, niin saat uuden kortin. Varaa mukaan voimassa oleva henkilötodistus. Voit myös tehdä Helmetissä ennakkorekisteröitymisen alla olevasta linkistä.

https://luettelo.helmet.fi/selfreg*fin~S9

1 ääntä

Kommentit

Mitä tarkoittaa kirjastokortin käyttäminen? Riittääkö että kirjaudun Helmet-nettipalveluun? Riittääkö että kortilla on (lukittuja) varauksia?