Jos kahdella naapurimaalla on eri puoleinen liikenne, miten se vaihtuu rajalla?

Kysytty

Jos kahdella naapurimaalla on eri puoleinen liikenne, miten se vaihtuu rajalla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tätä ongelmaa ei Euroopassa oikeastaan ole, sillä vasemmanpuoleista liikennettä noudattavat Iso-Britannia, Irlanti, Malta ja Kypros, jotka ovat saarilla. Kauempana tähän tilanteeseen kuitenkin voi joutua. Englanninkielisen Wikipedian laajasti vasemmanpuoleista liikennettä käsittelevässä artikkelissa, ks. http://en.wikipedia.org/wiki/Right-_and_left-hand_traffic#Changing_side… kerrotaan kuvien kera erilaisista siirtymäpaikoista. Ylityspaikassa voidaan ohjata liikennettä liikennevalojen avulla, johtamalla liikenne sillalle, liikenneympyrään tai yksisuuntaiselle tielle, tai opastaa vain liikennemerkein varsinkin vähän liikennöidyillä rajoilla. Suomenkielisen Wikipedian artikkeli: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieliikenne#Oikean-_ja_vasemmanpuoleinen_l….

7 ääntä

Kommentit

No miten se vaihtui Ruotsin/Norjan rajalla ja Ruotsin/Pohjois-Suomen rajalla vielä Kekkosen aikana?