Jokerilainoissa on maininta että niitä ei voi uusia. Tämän voi todeta kun verkkokirjaston kautta katsoo lainoja, jokerilainassa ei ole uusimismahdollisuuta…

Kysytty

Jokerilainoissa on maininta että niitä ei voi uusia. Tämän voi todeta kun verkkokirjaston kautta katsoo lainoja, jokerilainassa ei ole uusimismahdollisuuta. Eli kirja pitää palauttaa kirjastoon.

Koskeeko uusimiskielto myös sitä, että kun palautat kirjan siihen kirjastoon mistä se on lainattu ja se on laitettu palautettujen hyllyyn tai jokerikirjojen hyllyyn, niin asiakas ei voi sitä ottaa sieltä ja lainata uudelleen? Onhan se niin että kaikki kirjastossa olevat kirjat ja materiaalit pitäisi olla kaikkien asiakkiden lainattavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaski-kirjastoissa on käytössä Jokereita kysytystä aineistosta. Niitä ei voi uusia tai varata. Jokeri-kokoelman tarkoitus on, että asiakkailla on mahdollisuus saada myös uutuuskirjoja
suoraan hyllystä. Kun Jokeri on palautunut palautushyllyyn tai Jokerikirjojen hyllyyn, on se taas kenen tahansa asiakkaan lainattavissa.