Jälleen käännyn tämän mainion palvelun puoleen. Tarvitsisin Harri Marstion "Romay Violin" -laulun sanat, eikä niitä löydy verkosta löytyvän.

Kysytty

Jälleen käännyn tämän mainion palvelun puoleen. Tarvitsisin Harri Marstion "Romay Violin" -laulun sanat, eikä niitä löydy verkosta löytyvän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei Taru!

Harri Marstionkin leyvttämän "Romany violin" -kappaleen tekijät ovat Al & Merle Tibsen ja John P. Powell. Marstion levyttämät versiot on sovittanut Pedro Hietanen ja ne löytyvät seuraavilta äänitteiltä: Marstio [Äänite] ; A date with Mr. Marstio, Elämän viemää [Äänite] : 32 Marstion parasta ja Rakkauden jälkeen... [Äänite] : Harri Marstion parhaat.

Romany violin eli Mustalaisviulun suomentaja on "Annuli" ja suomenkieliset sanat löytyvät esim. Suuren toivelaulukirjan 5. osasta. Englanninkieliset sanat löytyvät Toivelauluja -vihkosen numerosta 124.

When gypsies gather round
the old campfire at night,
and stars are dancing in the skies above.
Their hearts are light and gay
as they sing their cares away,
and dance entil the flick'ring fires die.
But if they know a love has gone astray,
those violins eill sob the night away.

They say that when a Romany violin cries
a dream falls apart,
and it's somebody's heart that's aching.
They say when a Romany violin cries
it's mournful and low
for it knows that a heart is breaking.
I know for I'm alone in my world of tears,
my only souvenirs because i loved you so.
Someday you'll hear a Romany violin cry,
and tho' we're apart
you will know it's my heart still crying for you.