Isovanhemapani asuivat Viipurissa. Isoisän kuoltua isoäitini pääsi siivoojaksi Karjala-lehteen. Taksoitusluettelon mukaan häntä taksoitettiin 45. Mikä sen…

Kysytty

Isovanhemapani asuivat Viipurissa. Isoisän kuoltua isoäitini pääsi siivoojaksi Karjala-lehteen. Taksoitusluettelon mukaan häntä taksoitettiin 45. Mikä sen mukaan oli hänen kuukausipalkkansa? Isoäiti asui vuokralla Karjalan kaup.osassa, vuonna 1938 pojat olivat 11-, 16- ja 18-vuotiaita. Minua kiinnostaisi selvittää, miten tiukkaa elämä silloin oli.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kirjastosta ei löydy tietoa kysymääsi asiaan. Kansallisarkiston kautta voisi selvitä minne Viipurissa asuneiden tiedot on arkistoitu, joten kehotan kysymään asiaa suoraan heiltä. Kansallisarkiston yhteystiedot löytyvät alla olevasta linkistä:

https://www.arkisto.fi/fi/info/yhteystiedot