Isäni asuu Helsingin kaupungin vuokra-asunnossa (Stadin asuunot), ja oma vuokra-asuntoni on yksiyiseltä vuokrattu. Jos isäni kuolisi nyt, saisinko minä muuttaa…

Kysytty

hei,
isäni asuu Helsingin kaupungin vuokra-asunnossa (Stadin asuunot), ja oma vuokra-asuntoni on yksiyiseltä vuokrattu. Jos isäni kuolisi nyt, saisinko minä muuttaa tuohon kaupungin asuntoon jossa hän asui, koska olen hänen lapsensa (en siis ole kirjoilla siinä asunnossa, eikä minulla ole voimassaolevaa hakemusta Stadin asunnoilla)? Vai menisikö asunto jollekin, jolla on kyseiseen kaupunginosaan hakemus voimassa?
kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Stadin asunnoista kerrottiin, että jos vuokralainen menehtyy, hänen asuntonsa siirtyy Heka-yhtiöllä irtisanomisajan jälkeen. Tyttärellä tai muillakaan omaisilla, jotka eivät ole olleet kirjoilla asunnossa, ei ole erityisasemaa asunnon vuokraamiseen.